Az élet van. Életünk van. Bárhol legyünk és bármivel foglalkozzunk mindig akadnak kihívások és nehézségek, melyek olykor erősebbnek tűnnek nálunk. De miért van az, hogy egyesek a legnagyobb katasztrófák romjai közül is előbukkannak, míg másokat látszólagos apróságok is földre terítenek? Mire gondolt Hemingway, amikor azt mondta: “ Az ember nem arra született, hogy legyőzzék. Az embert el lehet pusztítani, de nem lehet legyőzni.”?
Ezen a foglalkozáson a résztvevők az Elfogadás és Elköteleződés Terápia (ACT) módszerein keresztül olyan képességekre tehetnek szert, melyek segítségükre lehetnek az élet viszontagságainak aktívabb és rugalmasabb megközelítésében, megfigyelhetik a beletörődés és az elfogadás közötti különbséget és megtapasztalhatják a perspektívaváltás képességének a fontosságát.
Viața este. Avem viață. Oriunde am fi și orice am face, există întotdeauna provocări și dificultăți care uneori par mai puternice decât noi. Dar de ce se întâmplă că unii oameni ies din molozul celor mai mari dezastre, în timp ce alții sunt doborâți de dezastre aparent minore? Ce a vrut să spună Hemingway când a afirmat: „Omul nu s-a născut pentru a fi cucerit. Omul poate fi distrus, dar nu poate fi învins”?
În cadrul acestei sesiuni, participanții vor dobândi abilități prin intermediul metodelor terapiei de acceptare și angajament (ACT) pentru a-i ajuta să abordeze adversitățile vieții într-un mod mai activ și mai rezistent, vor observa diferența dintre resemnare și acceptare și vor experimenta importanța capacității de a schimba perspectiva.
obiective:
-Concepte de bază: acceptare, defuziune și context
-Concepte și noțiuni de bază care pot fi aplicate și încorporate în viața de zi cu zi
-O înțelegere mai profundă a proceselor psihologice care îmbunătățesc calitatea vieții
Competențe dezvoltate:
-Recunoașterea acceptării, a defuziunii și a contextului
-Tehnici de învățare pentru a aplica procesele de mai sus în viața de zi cu zi
-Noi modalități de a privi aceste procese în propria viață.
Bibliografie
Harris, R. (2019). ACT made simple: An easy-to-read primer on acceptance and commitment
therapy (2nd ed.). New Harbinger Publications.
Harris, R. (2009). ACT with love: Stop struggling, reconcile differences, and strengthen your
relationship with acceptance and commitment therapy. New Harbinger Publications.
Hayes, S. (2019). A Liberated Mind: How to Pivot Toward What Matters. New York: Avery.
Hayes, S.C, Strosahl, K.D., & Wilson, K.G. (2011). Acceptance and commitment therapy:
Wilson, K. G., & Dufrene, T. (Collaborator). (2008). Mindfulness for two: An acceptance and
commitment therapy approach to mindfulness in psychotherapy. New Harbinger Publications.
Csonta András
Once in a presentation a well known psychologist (of course I can’t remember his name!) asked if we, as psychotherapists, choose the school we practice or vice versa. I think about his words and well rounded questions regularly, as I deepen my own practice and my own existence, with fewer words and more experience. It is not easy to let go the walls words can raise and become vulnerable by experience, but this is exactly the path I wish to take.